Zbog čega Gradonačelnik nije ishodi "direktivom" s kojom bi svaka zgrada morala obavezno imati u nacrtu parkirna mjesta samo za stanare ? ... tako se to radi već godinama u EU ... s time bi olakšali svim stanarima muke oko traženja parkirnih mjesta. A drugo, da su to pravi ljudi koji upravljaju gradom, već bi davno imali postavljene planove i započeli s gradnjom garaža ... ali na mjestima gdje mogu te iste garaže prispojiti na gradski prijevoz ... u cijenu parkinga uključiti i voznu kartu do centra i natrag ... tako je to rješeno u mnogim mjestima po EU ... a zadnji su oko toga super rješili u Ljubljani ... sasvim dosta je, da vladajući odu malo van i samo kopiraju sisteme ... Želim svima koji žive u N.Sadu, da se to što prije rješi i da mogu normalno živjeti u svojoj sredini bez tenzija i opterećenja dali mogu negdje s autom ili ne ...
“...Stari novosađani sa pedigreom i lentom treba fino da prodaju svoje stanove i odsele....”
Срам те било!
Због таквих као што си ти и сличних, Новосађани имају став према нама, који имају!
Уклопи се или ниси требао ни долазити, ако ти средина не одговара!
Svi vi koji tvrdite da je resenje smanjenje broja parking mesta u gradu da bi bile manje guzve na ulicama, ne razumete da sto je manje parking mesta u gradu vise automobila ce biti parkirano na trotoarima, zelenim povrsinama ili na putu i time opet otezavaju saobracaj. Vlasnici automobila bilo da koriste biciklu, bus ili automobil, moraju negde da parkiraju svoje automobile i to je razlog zbog cega u gradu treba vise parkinga a guzve na bulevarima nemaju veze sa parkingom vec sa ljudskom lenjosti i bahatosti.
Naravno da u tim novim zgradama bez parking mesta i garaža nema ni podruma, tavana, pa shodno tome ni biciklana. A u stanu od 50 kvadrata i jedan bicikl je luksuz, a kamoli drugi, treći, za svakog člana porodice.
Pa i čovek iz parking servisa je shvatio da se povecanjem broja parking mesta ne rešava problem parkiranja i gužve sto je potpuno tačno! Što više parkinga, to više kola, i manje pešaka i biciklista. Problem saobraćajne gužve se rešava smanjenjem broja parkinga i ulaganjem u alternativne tipove prevoza. Sve ovo je već pokazano na raznim evropskim gradovima pre 30 godina. Samo još i naši urbanisti to da uklavire, ili da se dovedu na pozicije oni koji to znaju.
urbanisti , na čelu sa dokazanim urbanicidnim zločincem Saletom Jeftićem - uniśtili su grad ! Golim okom se vidi šta je radjeno do 1990, a šta posle . Živim na Limanu, u zgradi iz 1983. Bez garaža . Kad ne radi DomZdravlja , mesta za parking ima više nego dovoljno ! Dakle, joś uvek , posle skoro 40 godina! To je bilo planiranje !
Danas investirori plate “oprost” gradu za nizgradnju parking mesta od 200-300 evra i super !
Ali ! Zašto samo parkinzi, zašto samo javne garaže ? Čak i ovakvi investorori su stotinu puta nudili/tražili da umesto “poslovno-stabenog obekta P+4+M “ prave spratne garaže , za prodaju . Grad ne da ! Mala im naknada!
Parkiranje je svud u svetu biznis . I svako više voli da se parkira i plati, nego da se besciojno voza u krug . A evo i predlog: ovi što bi rušili Spens - što ne dignu plato ispred Spensa ispod urade garažu , u dve etaže . Plato bi bio viši za 1,5 m , a stepenice izmeštene uz put . I eto- plato je gde je i bio, ali imamo novih 200-300 mesta !
A kada će genijalci shvatiti da se povecanjem broja parking mesta ne rešava problem parkiranja i gužve! Što više parkinga, to više kola, i manje pešaka i biciklista. Problem saobraćajne gužve se rešava smanjenjem broja parkinga i ulaganjem u alternativne tipove prevoza. Sve ovo je već pokazano na raznim evropskim gradovima pre 30 godina.
Resenje nije u prepucavanju izmedju vozaca, pesaka i biciklista. Najveci problem predstavlja kategorija "stambeno-poslovni objekat", odnosno postojanje lokala i drugih pravnih lica (firmi) na adresama predvidjenim za stanovanje. Resenje - doneti propis po kom svaka firma mora da zakupi od grada na adresi gde je prijavljena broj parking mesta spram broja zaposlenih. Plus, da svaka trgovina ima obavezu zakupa parking mesta za dostavna vozila. Plus, da svaki ugostiteljski objekat mora da ima broj zakupljenih parking mesta srazmeran kapacitetu. Zonirati grad za zakup parking mesta prema kriterijumu dostupnosti - za centar i delove u kojima nema parkinga papreno (Detelinara, Grbavica, Podbara), za delove oko Vojvode Stepe npr. i svuda gde ima mesta za parkiranje, simbolicno. Prosta matematika bi onda ucinila da se gomila firmi i "firmi", kao i ugostitelja izmesti iz zakrcenih delova grada i eto slobodnih mesta i manjeg haosa u saobracaju.
Apsolutno se nisam prepoznao u dotičnim, nisam imao ništa da prigovorim tom delu komentara jer si potpuno u pravu što ih kritikuješ, samo sam istakao da si očigledno zaludan i lenj vozač, kakvi su pretežno i zaslužni za gužve u gradu.
Valjda si uspeo da pohvataš malo ironije u komentaru? Pritom, probaj da voziš brzo u crvenom talasu, srećno ako ne ubiješ nekog... I dobro si se uhvatio za taj deo. Za potpuno ignorisanje semafora i biciklističkih traka u komentaru imaš pet bambija od mene
Javi mi gde bi hteo da ih preuzmeš.
Da li si iz trećeg puta shvatio poentu komentara? Nisi? Nema veze, verovatno i sam tako voziš pa si se našao uvređen. Ali je licemerno prozivati ostale učesnike u saobraćaju i kukati kao Kalimero a pritom sam ne poštovati propise. Misli malo o tome.
Mala ispravka, nije parking mesto 1000-1500e. Više se kreću cene oko 4000-6000e, a u podzemnim garažama idu i do. 15000e.
Nažalost, neki ljudi to ne mogu da priušte, naslede pare, kupe najveći stan koji mogu da priušte da bi imali mesta za dete (a cene u starogradnji polako se izjednačavaju sa cenama u novogradnji kad uračunamo potrebno ulaganje), i onda se nema za parking mesto.
Bespravne stambene objekte srušiti, zajedno s nedovršenom poštanskom štedionicom (stara već četvrt veka u strogom centru) i izgraditi javni parking, plus saditi obavezno drveće i cveće.
Teško mi je reći šta je idiotskije, da neko isteruje 'kondicione krugove' po gradu automobilom, ili da vozi toliko sporo da mu se isti biciklisti javljaju par ulica zaredom. Neki ljudi su stvarno rođeni samo da prave gužvu u saobraćaju i ništa više.
Zabavne su mi te idiotske priče o tome kako su svi Limanci Titovi zaslužni komunisti koji su podobijali stanove 80-tih, kao da za 30 i kusur godina 80% tih stanova nije promenilo vlasnika. A i ti što su stanove 'dobijali', mogu da se kladim da su za njih radili više od raspalih kompleksaša koji o tome kukaju.
Subota popodne, dosadan dan. Odlučim da odradim kondicioni trening, napravim krug po gradu. Sedam u alficu i krećem.
Bulevar evrope, tri vajna momka na biciklu, voze po desnoj traci iako imaju svoju biciklističku stazu, dovoljno veliku za bizgove.
Nastavljam prema limanima, isti momci prelaze na crveno na semaforu, u Ive Andrića voze levom trakom, sa leve strane jer bože moj, oni voze po propisima, ne postoji biciklistička staza tu.
Ulazim u Narodnog Fronta, opet ista grupa momaka, zauzeli desnu traku i voze iako ni tu nemaju biciklističku traku. Crveno na semaforu? "Ma to je samo za automobile i pešake, mi smo posebni" - reče jedan od njih drugaru i nastavi da vozi.
E pa biciklisti moji, vajni, ako se pravite savršeni i javljate da pametujete, budite prvo sigurni da ste svoju kuću namestili i da poštujete sva pravila u saobraćaju a ne da budete licimuri i da se pravite da te najugroženiji od strane nas pešaka i vozača. Muka mi je od vas, više nego od baja na motoru.
Na Limanu se nece rešiti parking ali kad malo bolje razmislim pa 90%limanaca je podobijalo stanove za vreme Tita pa mi nije jasno zasto se bune da nece mozda i da dobiju parking mesta
Može u situacijama kada se stanari ne bune da im umesto pošumljenog parkinga nikne betonsko ruglo, a mi na Limanu smo se na sreću pobunili kad im je tako nešto palo na pamet. Uostalom, mi koji tu živimo nemamo ozbiljan problem s parkiranjem, imaju ga oni koji dolaze tu da rade a nisu sposobni da dođu biciklom.
Neko iz mase druže bez imena, lupio si i pripao svima onima koji su dežurni kritičari u vezi tople vode koja je davno izmišljena!
Promenada ima samo 1500 parking mesta, i to je prvi uslov koji grad bilo koji traži...
A daleko manji problem od Promenade je tvoje mišljenje o istoj....
Tako da nadji da komentarises nešto sa smislom...
Strasna nestasica za zitelje parking mesta u ulici brace dronjak od broja 2do12 ko i jedan parni br7. I sve to zbog novih izgradjenih novih zgrada gde su srusene kucice i napravljene zgrade a parkinga nigde mi koji tu zivimo 30 godina nemamo gde da parkiramo nego smo prinudjeni da parkiramo kola na puta i ko zna gde jos na udaljenosti od domova i do 5km ...sramota nece moci jos dugo posto pisemo peticiju sto pre...
Promenada je morala da ispostuje uslov o potrebnom broju parking mesta...sad druga je tema sto takvom sadrzaju nije tu mesto...
Zatim, vecina posetilaca dolazi peske.
A oni preostali mislim da im ne pada na pamet da placaju parking u istoj...posto je u okolini vecinom dzabe.
E sad vlasnicima se osladilo tako da ce verovatno dati u zakup parking mesta.
A meni bas i ne deluje da Promenada ima posetilaca.
Nista ne moze da se sredi za sva vremena ali moze po potrebi.Steta je jedino sto ova vlast to ne zeli ili ne zna.Vise ovo drugo.O gradonacelniku ne bih nista.On je posebna karikatura ovog grada.
Ne razumem zasto se postojeca parking mesta ne mogu bar duplirati izgradnjom jos jednog sprata. Nema potrebe betonirati zelene povrsine. Verovatno je mnogo skuplje, ali resilo bi problem onako kako se resava u velikim gradovima u svetu...
Milose koji pises vezano za Petrovaradin, samo da znas da u nasem selu ima trotoar samo u Preradovicevoj i nigde drugde. Bajsom otici za grad je ruski rulet. Sve znam iz licnog iskustva posto zivim ove i vozim bajs kad god mogu. Pola kuca na glavnom putu samo sto se nije srusilo. Pitanje da li neko tu uopste zivi...
Pajtica i Novakovica?? Boze me sacuvaj, pa oni mogu da nam pomognu samo da sve izbetoniramo, pa oni su prvi poceli sa ovim ludilom gradnje bez plana, dozvola i parkinga.... kakakv crni pajtic te spopao, ti ili si zaboravio kako nam je tek bilo sa njima ili si njihov pa nije bitno kako ce nam biti, bitno da se dodje na vlast......
Garaza Promenade treba da se otvori za javnu upotrebu. Taman neka grad i investitor na taj nacin izravnaju razne propuste izvodjaca. Garaza je uvek poluprazna i rasteretice guzve u okolini - a i na mestu Promenade jeste bio besplatan parking sa velikim brojem mesta, pa ga vratite gradjanima na ovaj nacin. Lako je!! :-)
Jasno, ali svuda je tako, da li u centru minhena ima stalno slobodnih mesta? A u Amsterdamu nema ni za biciklo , prestanite da kukate i pokusajte da date sve od sebe i bice sve bolje
Ah sto vidim da neki vole da se Kopenhagisu ... pa ono.. niko nikog ne tera da ide kolima, svako nek se vozi onako kako zeli.
To sto nema garaza nema nikakve veze sa kolima, nego sa gradom koji ne zeli da pravi garaze jer se tu lova ne uzima odmah, nego mora da prodje mnogo vremena .. lakse je ovako da neki zeeemo napravi neku "lepu" zgradu, pri tome da srusi neku staru istorijsku...
Takodje je problem sto NS ne zeli da uvede tramvaje .. a moze, i ne kosta to toliko puno , tj ima se para, ali ....
Takodje je problem i to , sto mi u zadnjih 50g ama bas NISTA nismo uradili u vidu modernizacije nacina saobracaja .. podvoznjaci nadvoznjaci pasarele ... to je misaona imenica za Novi Sad..opet zasto? Pitajte politicare/lopove..
Ja redovno pratim onu app za kvalitet cistoce vazduja u NS ,i mogu reci da ne zaostaje puno za recimo Pestom Parizom pa ni Stokholmom, naravno, sada, kada je grejna sezona onda je druga prica.. ali ni tada to nije zbog TETO ,nego zbog obicnih kuca koji loze pa loze sta god stignu.
Na limanu vec postoje 2 privatne garaze maxtone i mercator. U obe je zakup oko 4000 din mesecno tako da cisto sumnjam da grad moze da investira u novu i ponudi jeftinije koriscenje. Zaboravio sam i promenadu koja je odmah tu. Garaza nam treba u centru na detelinari, podbara je kriticna a kako zodaju telep i podbaru bice kao brazilske favele. Parking naravno ne naprave i ti se slikaj.
Rešenje je vrlo jednostavno i prosto. Stari novosađani sa pedigreom i lentom treba fino da prodaju svoje stanove i odsele. Ništa im više nije kao pre, grad se promenio i gadi im se, mi se doselili pa im smetamo, nemaju parking, nemaju garaže,nemaju drveća koja su verovatno sami zasadili, nemaju mesta, svaki andrak im smeta i u svakom jajetu su po dve dlake. Fino prodajte to svoje, cena je ionako veća nego u Beču i Pešti odselite tamo gde, oni vas vole i vi njih i sve će biti u redu dobro i vama i nama. Nama je iovako dobro i grad nam se sviđa i svaki dan je sve lepši i lepši. Beč i Pešta vas zovu tamo je sve uređeno sve fino ko u Novom Sadu pedesetih ima da uživate.
Novosađanin
Čovek koji najviše na svetu voli svoj grad. Doduše, ne baš detelinaru, grbavicu i ta prigradska naselja, samo centar grada, i to Vase Stajića, ali i tu ima dosta dođoša, nema više pravih Novosađana.
Dobro, najviše na svetu voli Vojvodinu. Ne baš celu Vojvodinu, na krajnjem severu su Mađari i Bunjevci, na istoku Banat, ludaci i južnjaci, na jugu Srem, to sve doseljeni Mačvani i Bosanci.
Dobro, voli sebe.
Daj bre ljudi do guse smo u g......!ovi nas do gola ogulise a mi se prepucavamo ko je ko i sta, gde!! Novi Sad je mrtav (kao i svaki drugi grad ex-yu, novo je vreme, lose vreme, drugacije..) ziveo Novi Sad
U ovom stranju smo i svi mi delimično krivi jer kupujemo stanove na Grbavici, Detošu a da nemamo parking mesto, zelenu površinu. Tek kada se uselimo shvatimo I koji smo "kvalitet" života kupili. Da ne spominjem bagru koji čine gradska vlast, uprava, investitori...
Odgovor za Milosa. Milose, za Okruglicevu u Petrovaradinu nije kriv grad nego kupci stanova.Svi invenstitori tamo su napravili po 1.parking mesto za svaki stan u dvoristu zgrade!!! Sad sto smo mi takav mentalitet pa platimo stan 40 000 - 100 000 eura i vozimo auto od 5 000 - 15 000 eura a necemo da damo jos 1000 - 1500 eura za parking mesto to je nas problem. Ovo ti ne pisem da branim nekog nego i sam tamo zivim pa znam sta je istina!!!
Kakve garaze, kakvi parkinzi, pa na Podbari NIGDE nema trotoara, hodamo kolovozom po ulicama, a seljacine u automobilu se takmice ko ce pre u toj uskoći do 80 na sat da natera!! Kakvi pesaci, snadji se kako znas, kao da zivim na auto putu!! Zelenilo eventualno vidim na TVu, drveca nema, trava se pojavi na par minuta i brzom brzinom biva izgazena dok dlanom o dlan! Zivimo ili u blatu zimi, ili u prasini do grla leti!
Da se neko jaaaaaaaako trudio bas ovako da upropasti grad, e ne bi uspeo! Ovo je horor, a ne grad!
Cela Srbija se preselila ovamo, voze kao idioti, naravno nije im stalo do ovog grada, pitam se da li je po tim selima ikoga ostalo kada su se svi ovamo preselili! 7 od 10 tablica na Podbari NIJE iz NS!! Pa kako onda i da nadjem parking???
Rodjeni grad mi se uveliko gadi!
Većina napisanog je tačna, ali je sve to na žalost "jalovo" jer Grad je odavno pod terorom građevinske mafije, političara i kvazi urbanista!
Da bi se bilo šta pomerilo sa mrtve tačke, potrebna je podrška medija, koja izostaje jer nema ni pravih i doslednih novinara da istraju na takvim temama!
Svakodnevno ih treba prozivati i pozivati na odgovornost!
Evo primera, biciklistička staza od N.Fronta do C.Lazara, posle rekonstrukcije vrelovoda, je ostala nezavršena, bez završnog sloja i vrlo brzo će propasti! Istražiti malo ko je bio nadzorni organ, ko je potpisao tehnički prijem?
Trebalo je biti stvarno alav, bahat i nestrucan pa ulupati novac u obnavljanje Trga Republike bez gradnje podzemne garaze na tom mestu.
Partijski drugovi su resili da brzo uzmu pare za besmisleno renoviranje trga sa klupom od 16.000 evra a nestrucni urbanisti samo klimaju glavom. Da imaju u njoj sta grad ne bio ovako unisten od 1997. do 2019. Sve se dozvoljavalo, samo daj keš.
E bas ste plitke pameti, nije ni cudo sto memorija informacije u srbistanu traje 52sec u proseku !! AV je bio skoro u NS, objasnio je da ce biti cokolade i kinezi ce graditi garaze sa nasim novcima ! Jel tako ? Ovo je samo nabacivanje teme za glup narod jer eto srecom nema ikakvih ubistava,sudara,pozara, politike
U Petrovaradinu u Okruglićevoj ulici su na mestima prizemnih kuća izgrađene nove zgrade, sa jedne i druge strane ulice, od 4-5 spratova. Stanari parkiraju automobile ispred zgrada, nema trotoara, pešaci moraju ići kolovozom, a drveća i zelenila nigde nema. Kakav je to urbanizam, u 21. veku, u budućoj Evropskoj prestonici kulture?
@biciklista
Slažem se sa vama, a isto tako ukinuti sve biciklističke staze jer ne treba da se na račun poreskih obveznika, javnih i zelenih prostora prave objekti za smeštaj i kretanje vaših "ljubimaca". Ili je to vaš predlog da se svaki vlasnik automobila oslobodi plaćanja poreza u Srbiji?
NS je sj...n za sva vremena.
Problem se ne može rešiti nikako, a kamoli odjednom za sva vremena. Još malo pa ćemo parkirati u Ledincima, Rumenci, Kaću itd i onda nastavljati javnim prevozom, ako ga bude.
Rešili bi pitanje parkinga a i dalje niču zgradurine na najneverovatnijim mestima, bez parkinga naravno. Da citiram arhitektu Bakića:"Na delu je urbanistički terorizam." Izjava je za BG, ali potpuno primenljiva i kod nas.
Opšta kuknjava kako problem ne može da se reši a niko nije ni pokušao da ga rešava. Novi Sad nema nijednu ozbiljnu javnu garažu. Izgradnja barem jedne bi bio početak rešavanja problema a izgradnja više njih bi bilo rešenje problema. Svaki kvadrat prostora se popunjava novim stambenim zgradama i svima je posle čudno kako je grad zagušen i prenaseljen. Rešenje bi bilo i unapredjenje javnog prevoza a on je u Novom Sadu sve gori. Više od polovine ulica nemaju normalne pešačke i biciklističke staze. Rešenja su jednostavna ali ne postoji volja da se realizuju. Lakše je crtati linije i od trotoara i kolovoza praviti "parking mesta" za čiju naplatu je zaduženo JP Parking servis. Posle oni ispadnu najbolje preduzeće u gradu. Smešno i neozbiljno.
Onaj ko je odobrio gradnju onakvog Park City-ja na Limanu treba da ide u zatvor. Onaj ko je odobrio gradnju one druge zgrade u Narodnog fronta na mestu parkinga, treba da ide u zatvor. Videćemo kako će funkcionisati, za sad je samo mega ruglo, ali pretpostavljam i da onaj ko je odobrio gradnju Pupinova palate, biće za zatvor. Treba da idu u zatvor zato što su uništili funkcionisanje jednog dela grada. Što se tiče Grbavice i Nove Detelinare, a uskoro i Telepa, mislim da zakon omogućava mnogo veću izgradnju nego što bi trebalo. Svemu tome doprinose neobrazovani i nekritični kupci, pa kad kupiš u tako nekom delu grada stan, ne možeš da očekuješ humane uslove. Neko delimično rešenje je pretvoriti sve ulice u jednosmerne (dvosmerne za bicikle), a proširiti prostor za pešake i zelenilo.
Pravili problem kako bi i ponudili svoje resenje. Zasto ste pravili Novi Sad, jedan na drugi? Kazite novim novosadjanina da je u centru na mestu Radijatora postojao parking. Kazu ljudi da postoji i dalje u podrumu hotela, ali samo za korisnike. U svetu se to naziva djentrifikacija, zloupotreba. Bas me interesuje da li ce u Dodikari parking biti svima dozvoljen. Sjebali ste Grbavicu, Detelinaru i sada ste krenuli na Telep. Umesto da ste urbanizovali Futog.
Kopenhagen ukida parking mesta. Svake godine po 5%. Visoki porezi, skupo osiguranje, ekološke takse, zeleni talas podešen na biciklističku brzinu... Izračunali su da svaki kilometar pređen automobilom grad košta 89 centi a da od svakog kilometara pređenog biciklom grad prihoduje 29 centi.
Nemaš gde da parkiraš, skupo ti je...? Vozi bicikl!
I eto, tamo je sada više biciklista nego vozača automobila. A ništa im ne fali. Po svim istraživanjima su među najsrećnijim ljudima na svetu i najzadovoljniji pravcem u kojem ide njihov grad. Ali tamo poslanici i gradski činovnici idu biciklom na posao a ovde su svi u automobilu i zbog sopstvenog komfora im ne pada im na pamet da nešto menjaju na bolje...
Resenje - biciklovi, elektricni trotineti i skuteri. Kinezi ce u narednim godinama da zatrpaju trziste jeftinim elektricnim vozilima idealnim za gradove kao Novi Sad koje mozes za sat vremena obici biciklom. Pola ljudi koji se voze u ovom gradu sada nemaju sta da traze u kolima. Uvesti vikendom i odredjenim satima zabranu kretanja vozila odredjenim bulevarima i centrom grada i eto resenja.
Rešenje ne postoji osim raseljavanja. Nemamo saobraćajni kapacitet za taj broj stanovnika, koji se još uvek povećava zbog korupcije i kriminala.
Grad po meri sumnjivog kapitala. Ne trebaju nam trotoari nego bašte kafića za debelovrate ćelave što žvaću plastičnu kašičicu u 11 prepodne.
Ne treba nam zelenilo nego parkinzi za golfove i pasate.
Da se duplira broj parking mesta i dalje bi falilo.
Dakle rešenja nema, ali ima leka za ublažavanje posledica.
Javni prevoz da bude efikasniji(čistiji, lepši i brži) i besplatan.
Nastavak investicije u biciklističku infrastrukturu (staze+vezovi).
Obrazovanje naroda i medijska kampanja konstantna o tome da treba koristiti i druge vrste prevoza, ekološka svest, ne mora se golfom nabiti u vrata od ulaza tamo gde se ide. Ako idete sami i ne nosite ništa krupno, da li je potrebno vući i tonu ipo gvožđa za sobom?
Džipovi iz kafića da se odnose sa trotoara i puta gde su parkirani, ali da, ne smeju da ih pipnu.
Izgradnjom parkinga pošto poto, uništavanjem životne sredine se vrši upravo stimulisanje upotrebe automobila.
Upropastili ste Novi Sad prenaseljavanjem trajno, sada više nema nazad. Vreme je da se otvori glava za nove stvari kao što je bicikl.
E sada malo napredna struka da uzme stvar u svoje ruke pa na primer napravi centralnu parking garazu u Budisavi a metro stanicom se vrneš do grada....Nigde to nema u svetu da se prave zgrade ali bez garaža.....
Zabraniti saobracaj u sirem centru NS! Osposobiti javni prevoz da bude efikasniji i jeftin, voziti bicikle i ici peske. Tako se stvara zdrava prirodna sredina bez zagadjenja i zdrava fizicki i mentalno nacija! Nase stanovnistvo je bez kondicije, gojazno ili anoreksicno, vecina omladine fizicki nespremna koja uziva u cigarama i alkoholu a koriste i neke druge stvari...
Kopenhagen je odavno zabranio saobracaj u sirem podrucju grada, Svi voze bicikle ili idu peske bez obzira na vremenske prilike, javi prevoz im je pesprekoran i fantastican jer koriste samo struju kao pogon.
Drzava da odobri bezkamatne kredite za bicikle na 100 mesecnih rata! Imamo auto predstavnistva BMW, Porsche, Mercedes, Audi... itd a nemamo ni jedno predstavnistvo nekog renomiranog biciklistickog proizvodjaca, npr. Kalkhoff(Mercedes medju biciklovima). Volimo nemacke automobile a ne volimo Nemacke bicikle!
Ne treba gdin Vucevic da najavljuhe drasticne mere protiv investitora koji ne izgrade dovoljno parking mesta nego urbanisti kod izdavanja dozvola moraju da predvide koeficijent najmanje 1.2 tj na jedan stan i poslovni prostor da ima 20% vise parking mesta od tog broja stanova i poslovnih prostora.
Da inspekcije i urbanisti rade svoj posao to ne bi bilo moguce da se dogodi jer bi radovi bili trenutno zaustavljeni i takav investitor nikada vise ne bi mogao da dobije građevinsku dozvolu a zapoceti objekat u potpunosti srušen o trosku investitora. Tu je i problem ko sve gradi i morao bi se uvesti red da zgrade ne moze da pravi neko ko nema prema gradu bankarsku garanciju u visini investicije komplet da ako odstupi da grad naplati i onda iz bankarske garancije podmiri ostecene građane.
Daleko su veci problemi parkiranja u centru, Grbavici i Novoj Detelinari nego na Limanima pa je sasvim logicno da setamo resavaju problemi i prave garaze nego na Limanima da se seče drvece. Nagradna igra je pronaci drvo na Grbavici i Novoj Detelinari a pogotovo parking mesto kada su prethodne DS vlasti imale koeficijent 0,6 a ni njega nisu postovale i niko nikada nije odgovarao.
Logicno je da se izgradi velika garaza ispod raskrsnice ulica Modene, Zarka Zrenjanina i bulevara Mihajla Pupina na 3 nivoa i sa barem 500 parking mesta na koncesiju Kinezima ili ko ima pare da je izgradi i eksploatiše. Kod Uspenske crkve bi takođe mogla da se izgradi garaza na 4 ili 5 spratova sa 300 do 400 parking mesta.
Žanjemo što je posejano. Zakon jasno propisuje koliko ide parking mesta na koliko kvadrata zgrade. Problem je sto je kazna za ne postovanje zakona smesna. Oko 200 000 dinara po neizgradjenom mestu. Sad cete da resite problem, al malo morgen.
I kod nas je obaveza 1 stan 1 parking mesto ali proveriti kako to novosadska uprava za urbanizam krsi...tj sam grad...primene neku odluku koju je donela skupstina grada koja nema veze sa urbanistickim planom...
Veliki problem je stepen motorizacije.
Koliko kola je bilo pre 40,30,10 godina, a koliko ih je danas?
Sad je standard 1 kola po stanu.
Znaci drzava, grad moraju da rese taj problem. Problem je sistemski. Da li se mogu kupiti kola a nemati obezbedjen parking? Da li je vise od jednog automobila luksuz? Kako stimilisati odlazak na posao peske,biciklim i javnim prevezom.....sto pitanja a niko da se ne uhvati u kostac sa tim
Staljin je (navodno) rekao:" Nema ljudi, nema problema". Ja bih to primenio na automobile. Neka gradske "glavonje", počevši od najćelavijeg, učine nešto da se osposobi i poboljša gradski saobraćaj i oslobodi širi centar, uz povećanje broja biciklističkih staza i punktova za iznajmljivanje bicikala. Ali... znam, znam, znam, ko bi nabildovanim magarcima mogao da zabrani da pred gradskim kafićima pokažu skupocene četvorotočkaše, ubeđen sam sumnjivo zarađene, koji su ništa drugo nego produžetak njihovih penisa.
E zato lepo u Austriji gde ja zivim kada se zida nova zgrada, mora obavezno da ima u podrumu garazu i to znaci da jedan stan ima jedno parking mesto.....zbog toga ne moze da se desi da kao na Detelinari u Janka Cmelika dodjem kod kumova u goste a parkiram kola na Naselju.....da ste tada ukljucili mozak, sada ovog ne bi bilo....
Vaš automobil, vaša odgovornost. Zakupite garažu. Ne treba da se na račun poreskih obveznika, javnih i zelenih prostora prave objekti za smeštaj vaših "ljubimca" - trovača.
Rešenje je jednostavno, demotorizacija, pogotovo centralnih delova grada i favorizovanje pešačenja, vožnje bicikla i razvoj javnog prevoza kroz uslove u saobraćaju. Urbanisti, komisija za planove i Skupština grada da ne prave investitorima spratnost koja ne može da prati infrastrukturne standarde.
Sad se Vucevic setio?
Pa pogledaj Grbavcu...?
Sramota..
Nemam nista protiv naplate ali ko stanuje 20g negde mora da ima prioritet ...ne moze rus iz nis-a da ima iste uslove kao ja ili podstanar...
Neka plati parking kartu 200-300 eura pa neka izvoli.
A ne ista cena. .
Nije problem u parkingu već u ulicama. Nema dovoljno kolovoza po kome mogu da se voze kola. A neće ga ni biti jer od 200- 300 evra pdv-a na ispodpresepobegavše leševe ne mogi da se prave nove ulice i putevi.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Parking u Novom Sadu: Problem koji ne može da se reši jednom za sva vremena
Autor: Jasna Lukić
Novi Sad
•04.05.2019.
•14:45 > 16:30
Komentari 71
Ales (Heavy Alex)
Дођош
Срам те било!
Због таквих као што си ти и сличних, Новосађани имају став према нама, који имају!
Уклопи се или ниси требао ни долазити, ако ти средина не одговара!
IN
vslv
Alex
Sremac
Arhitekta
AvengerNS
Danas investirori plate “oprost” gradu za nizgradnju parking mesta od 200-300 evra i super !
Ali ! Zašto samo parkinzi, zašto samo javne garaže ? Čak i ovakvi investorori su stotinu puta nudili/tražili da umesto “poslovno-stabenog obekta P+4+M “ prave spratne garaže , za prodaju . Grad ne da ! Mala im naknada!
Parkiranje je svud u svetu biznis . I svako više voli da se parkira i plati, nego da se besciojno voza u krug . A evo i predlog: ovi što bi rušili Spens - što ne dignu plato ispred Spensa ispod urade garažu , u dve etaže . Plato bi bio viši za 1,5 m , a stepenice izmeštene uz put . I eto- plato je gde je i bio, ali imamo novih 200-300 mesta !
Arhitekta
Nemanja
Trt
Apsolutno se nisam prepoznao u dotičnim, nisam imao ništa da prigovorim tom delu komentara jer si potpuno u pravu što ih kritikuješ, samo sam istakao da si očigledno zaludan i lenj vozač, kakvi su pretežno i zaslužni za gužve u gradu.
Goran NS
Javi mi gde bi hteo da ih preuzmeš.
Da li si iz trećeg puta shvatio poentu komentara? Nisi? Nema veze, verovatno i sam tako voziš pa si se našao uvređen. Ali je licemerno prozivati ostale učesnike u saobraćaju i kukati kao Kalimero a pritom sam ne poštovati propise. Misli malo o tome.
Rale
Nažalost, neki ljudi to ne mogu da priušte, naslede pare, kupe najveći stan koji mogu da priušte da bi imali mesta za dete (a cene u starogradnji polako se izjednačavaju sa cenama u novogradnji kad uračunamo potrebno ulaganje), i onda se nema za parking mesto.
MonteDushano
Trt
Teško mi je reći šta je idiotskije, da neko isteruje 'kondicione krugove' po gradu automobilom, ili da vozi toliko sporo da mu se isti biciklisti javljaju par ulica zaredom. Neki ljudi su stvarno rođeni samo da prave gužvu u saobraćaju i ništa više.
Vlada
Zabavne su mi te idiotske priče o tome kako su svi Limanci Titovi zaslužni komunisti koji su podobijali stanove 80-tih, kao da za 30 i kusur godina 80% tih stanova nije promenilo vlasnika. A i ti što su stanove 'dobijali', mogu da se kladim da su za njih radili više od raspalih kompleksaša koji o tome kukaju.
Goran NS
Bulevar evrope, tri vajna momka na biciklu, voze po desnoj traci iako imaju svoju biciklističku stazu, dovoljno veliku za bizgove.
Nastavljam prema limanima, isti momci prelaze na crveno na semaforu, u Ive Andrića voze levom trakom, sa leve strane jer bože moj, oni voze po propisima, ne postoji biciklistička staza tu.
Ulazim u Narodnog Fronta, opet ista grupa momaka, zauzeli desnu traku i voze iako ni tu nemaju biciklističku traku. Crveno na semaforu? "Ma to je samo za automobile i pešake, mi smo posebni" - reče jedan od njih drugaru i nastavi da vozi.
E pa biciklisti moji, vajni, ako se pravite savršeni i javljate da pametujete, budite prvo sigurni da ste svoju kuću namestili i da poštujete sva pravila u saobraćaju a ne da budete licimuri i da se pravite da te najugroženiji od strane nas pešaka i vozača. Muka mi je od vas, više nego od baja na motoru.
Zex
Vlada
Može u situacijama kada se stanari ne bune da im umesto pošumljenog parkinga nikne betonsko ruglo, a mi na Limanu smo se na sreću pobunili kad im je tako nešto palo na pamet. Uostalom, mi koji tu živimo nemamo ozbiljan problem s parkiranjem, imaju ga oni koji dolaze tu da rade a nisu sposobni da dođu biciklom.
Markons
Promenada ima samo 1500 parking mesta, i to je prvi uslov koji grad bilo koji traži...
A daleko manji problem od Promenade je tvoje mišljenje o istoj....
Tako da nadji da komentarises nešto sa smislom...
Milos
Neko iz mase
Zatim, vecina posetilaca dolazi peske.
A oni preostali mislim da im ne pada na pamet da placaju parking u istoj...posto je u okolini vecinom dzabe.
E sad vlasnicima se osladilo tako da ce verovatno dati u zakup parking mesta.
A meni bas i ne deluje da Promenada ima posetilaca.
Tz
Rock
Snezana
JaDetelina
Limanac
Maja
Milos Radomirovic
kimi
To sto nema garaza nema nikakve veze sa kolima, nego sa gradom koji ne zeli da pravi garaze jer se tu lova ne uzima odmah, nego mora da prodje mnogo vremena .. lakse je ovako da neki zeeemo napravi neku "lepu" zgradu, pri tome da srusi neku staru istorijsku...
Takodje je problem sto NS ne zeli da uvede tramvaje .. a moze, i ne kosta to toliko puno , tj ima se para, ali ....
Takodje je problem i to , sto mi u zadnjih 50g ama bas NISTA nismo uradili u vidu modernizacije nacina saobracaja .. podvoznjaci nadvoznjaci pasarele ... to je misaona imenica za Novi Sad..opet zasto? Pitajte politicare/lopove..
Ja redovno pratim onu app za kvalitet cistoce vazduja u NS ,i mogu reci da ne zaostaje puno za recimo Pestom Parizom pa ni Stokholmom, naravno, sada, kada je grejna sezona onda je druga prica.. ali ni tada to nije zbog TETO ,nego zbog obicnih kuca koji loze pa loze sta god stignu.
Pezos
Dođoš
Alo
Taban
Srki
barbara
Čovek koji najviše na svetu voli svoj grad. Doduše, ne baš detelinaru, grbavicu i ta prigradska naselja, samo centar grada, i to Vase Stajića, ali i tu ima dosta dođoša, nema više pravih Novosađana.
Dobro, najviše na svetu voli Vojvodinu. Ne baš celu Vojvodinu, na krajnjem severu su Mađari i Bunjevci, na istoku Banat, ludaci i južnjaci, na jugu Srem, to sve doseljeni Mačvani i Bosanci.
Dobro, voli sebe.
Daj bre ljudi do guse smo u g......!ovi nas do gola ogulise a mi se prepucavamo ko je ko i sta, gde!! Novi Sad je mrtav (kao i svaki drugi grad ex-yu, novo je vreme, lose vreme, drugacije..) ziveo Novi Sad
uzrok
Zoko
Miki
Nikola
Da se neko jaaaaaaaako trudio bas ovako da upropasti grad, e ne bi uspeo! Ovo je horor, a ne grad!
Cela Srbija se preselila ovamo, voze kao idioti, naravno nije im stalo do ovog grada, pitam se da li je po tim selima ikoga ostalo kada su se svi ovamo preselili! 7 od 10 tablica na Podbari NIJE iz NS!! Pa kako onda i da nadjem parking???
Rodjeni grad mi se uveliko gadi!
Nina
LimanCyclo
Da bi se bilo šta pomerilo sa mrtve tačke, potrebna je podrška medija, koja izostaje jer nema ni pravih i doslednih novinara da istraju na takvim temama!
Svakodnevno ih treba prozivati i pozivati na odgovornost!
Evo primera, biciklistička staza od N.Fronta do C.Lazara, posle rekonstrukcije vrelovoda, je ostala nezavršena, bez završnog sloja i vrlo brzo će propasti! Istražiti malo ko je bio nadzorni organ, ko je potpisao tehnički prijem?
Rade
Sramota struke
Partijski drugovi su resili da brzo uzmu pare za besmisleno renoviranje trga sa klupom od 16.000 evra a nestrucni urbanisti samo klimaju glavom. Da imaju u njoj sta grad ne bio ovako unisten od 1997. do 2019. Sve se dozvoljavalo, samo daj keš.
Dejan
Miloš
Vozač
Slažem se sa vama, a isto tako ukinuti sve biciklističke staze jer ne treba da se na račun poreskih obveznika, javnih i zelenih prostora prave objekti za smeštaj i kretanje vaših "ljubimaca". Ili je to vaš predlog da se svaki vlasnik automobila oslobodi plaćanja poreza u Srbiji?
Gibo
Inspektor Višekruna
Problem se ne može rešiti nikako, a kamoli odjednom za sva vremena. Još malo pa ćemo parkirati u Ledincima, Rumenci, Kaću itd i onda nastavljati javnim prevozom, ako ga bude.
Rešili bi pitanje parkinga a i dalje niču zgradurine na najneverovatnijim mestima, bez parkinga naravno. Da citiram arhitektu Bakića:"Na delu je urbanistički terorizam." Izjava je za BG, ali potpuno primenljiva i kod nas.
Mexico City
Sima
litra goriva = 500 dinara
Luk
Pravi Opalim te g...
copenhagenize
Nemaš gde da parkiraš, skupo ti je...? Vozi bicikl!
I eto, tamo je sada više biciklista nego vozača automobila. A ništa im ne fali. Po svim istraživanjima su među najsrećnijim ljudima na svetu i najzadovoljniji pravcem u kojem ide njihov grad. Ali tamo poslanici i gradski činovnici idu biciklom na posao a ovde su svi u automobilu i zbog sopstvenog komfora im ne pada im na pamet da nešto menjaju na bolje...
Nikola
rale
PromenaDa
Grad po meri sumnjivog kapitala. Ne trebaju nam trotoari nego bašte kafića za debelovrate ćelave što žvaću plastičnu kašičicu u 11 prepodne.
Ne treba nam zelenilo nego parkinzi za golfove i pasate.
Da se duplira broj parking mesta i dalje bi falilo.
Dakle rešenja nema, ali ima leka za ublažavanje posledica.
Javni prevoz da bude efikasniji(čistiji, lepši i brži) i besplatan.
Nastavak investicije u biciklističku infrastrukturu (staze+vezovi).
Obrazovanje naroda i medijska kampanja konstantna o tome da treba koristiti i druge vrste prevoza, ekološka svest, ne mora se golfom nabiti u vrata od ulaza tamo gde se ide. Ako idete sami i ne nosite ništa krupno, da li je potrebno vući i tonu ipo gvožđa za sobom?
Džipovi iz kafića da se odnose sa trotoara i puta gde su parkirani, ali da, ne smeju da ih pipnu.
Izgradnjom parkinga pošto poto, uništavanjem životne sredine se vrši upravo stimulisanje upotrebe automobila.
Upropastili ste Novi Sad prenaseljavanjem trajno, sada više nema nazad. Vreme je da se otvori glava za nove stvari kao što je bicikl.
Eki
Sportista
Kopenhagen je odavno zabranio saobracaj u sirem podrucju grada, Svi voze bicikle ili idu peske bez obzira na vremenske prilike, javi prevoz im je pesprekoran i fantastican jer koriste samo struju kao pogon.
Drzava da odobri bezkamatne kredite za bicikle na 100 mesecnih rata! Imamo auto predstavnistva BMW, Porsche, Mercedes, Audi... itd a nemamo ni jedno predstavnistvo nekog renomiranog biciklistickog proizvodjaca, npr. Kalkhoff(Mercedes medju biciklovima). Volimo nemacke automobile a ne volimo Nemacke bicikle!
Nebojša Berak
Da inspekcije i urbanisti rade svoj posao to ne bi bilo moguce da se dogodi jer bi radovi bili trenutno zaustavljeni i takav investitor nikada vise ne bi mogao da dobije građevinsku dozvolu a zapoceti objekat u potpunosti srušen o trosku investitora. Tu je i problem ko sve gradi i morao bi se uvesti red da zgrade ne moze da pravi neko ko nema prema gradu bankarsku garanciju u visini investicije komplet da ako odstupi da grad naplati i onda iz bankarske garancije podmiri ostecene građane.
Daleko su veci problemi parkiranja u centru, Grbavici i Novoj Detelinari nego na Limanima pa je sasvim logicno da setamo resavaju problemi i prave garaze nego na Limanima da se seče drvece. Nagradna igra je pronaci drvo na Grbavici i Novoj Detelinari a pogotovo parking mesto kada su prethodne DS vlasti imale koeficijent 0,6 a ni njega nisu postovale i niko nikada nije odgovarao.
Logicno je da se izgradi velika garaza ispod raskrsnice ulica Modene, Zarka Zrenjanina i bulevara Mihajla Pupina na 3 nivoa i sa barem 500 parking mesta na koncesiju Kinezima ili ko ima pare da je izgradi i eksploatiše. Kod Uspenske crkve bi takođe mogla da se izgradi garaza na 4 ili 5 spratova sa 300 do 400 parking mesta.
####PERICA
Pa u japanu putevi prolaze kroz zgrade!Malo mašte nije na odmet!
/
Zbogom pameti
Veliki problem je stepen motorizacije.
Koliko kola je bilo pre 40,30,10 godina, a koliko ih je danas?
Sad je standard 1 kola po stanu.
Znaci drzava, grad moraju da rese taj problem. Problem je sistemski. Da li se mogu kupiti kola a nemati obezbedjen parking? Da li je vise od jednog automobila luksuz? Kako stimilisati odlazak na posao peske,biciklim i javnim prevezom.....sto pitanja a niko da se ne uhvati u kostac sa tim
K
Rape
vulkanizer
Marko
biciklista
Marko Trifković
Ccaaki
Pa pogledaj Grbavcu...?
Sramota..
Nemam nista protiv naplate ali ko stanuje 20g negde mora da ima prioritet ...ne moze rus iz nis-a da ima iste uslove kao ja ili podstanar...
Neka plati parking kartu 200-300 eura pa neka izvoli.
A ne ista cena. .
Vozač Io Io 7
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H